قوانین ومقررات گَــردیــنـو

قوانین و مقررات عمومی

قوانین پیش رو مربوط به سایت گَردینو (Gardino)، فعال در زمینه‌ ارائه پکیج سفرهای گروهی (خرید بلیط قطار و رزرو مکان اقامت)؛ منطبق بر قوانین جمهوری اسلامی ایران، مجموعه‌ قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی و قوانین جرائم اینترنتی و قوانین و مقررات شرکت رجا می‌باشد.

کاربران محترم متعهد می‌شوند اطلاعات کامل خود را هنگام ثبت نام و رزرو بطور صحیح وارد سایت کنند و هرگونه تغییر در ورود اطلاعات را سریعا اصلاح نمایند. گردینو هیچ گونه مسئولیتی در قبال ورود اطلاعات ناقص و عدم صحت اطلاعات ندارد و مسئولیت عواقب بعدی آن بر عهده کاربر خواهد بود.

درج هر گونه مطلب مغایر با شئونات اخلاقی، مذهبی، اجتماعی و همچنین درج هر نوع مطلب سیاسی از سوی کاربران محترم؛ مغایر با قوانین گردینو می باشد و مسئولیت حذف شناسه کاربری افراد و تبعات بعد از آن متوجه کاربر خواهد بود.

هر شکل سوءاستفاده از نام و سایت اینترنتی گردینو، استفاده از نام‌های مشابه و مکاتبه از طرف گردینو ممنوع می باشد و از طریق شکایت به مراجع قانونی ذی‌صلاح، دادگاه‌های رسیدگی به جرائم اینترنتی در داخل یا خارج از کشور و نیز اطلاع‌رسانی به سرویس دهندگان و سرویس گیرندگان اینترنتی پیگرد قانونی خواهد داشت.

با توجه به اینکه گردینو در ارائه پکیج سفرهای گروهی فعال است، لذا مسئولیت شرایطی همچون: بلایای طبیعی، کنسلی یا تاخیر و تعجیل قطار و غیره از عهده گردینو خارج می باشد.

محتوای تولید شده و خدمات ارائه شده گردینو مختص این سایت می باشد و هر شکل سوء استفاده از کلیه خدمات و محتوا شامل: (اطلاعات و مقالات، طرح ها، عکس ها، فیلم ها، لوگو، نامگذاری ها و ...) توسط اشخاص حقیقی و حقوقی پیگرد قانونی خواهد داشت.

استفاده از کلیه اطلاعات ذکر شده صرفا" با ذکر نام و آدرس اینترنتی سایت گردینو و با کسب اجازه کتبی از مدیر سایت امکانپذیر خواهد بود.

جهت حفظ حریم شخصی، اطلاعات کاربران محترم بطور محرمانه باقی می‌ماند. لذا کاربر تعهد می‌نماید که جهت حفظ حریم اطلاعات شخصی دیگر کاربران، هیچگونه مشارکت و تعامل جهت هک کردن کلیه اطلاعات موجود با اشخاص حقیقی و حقوقی نداشته و همچنین تعهد می نماید هرگونه اطلاعاتی مبنی بر هک کردن توسط افراد خاطی یا موسسات دیگر را به مدیریت سایت گردینو گزارش دهد.

ضمن حفظ اطلاعات شخصی کاربران؛ در صورت درخواست و بروز موارد قانونی غیرقابل پیش‌بینی، مراجع ذی‌‌صلاح قانونی به این اطلاعات دسترسی خواهند داشت.

گردینو مسئولیتی در قبال محتوای وب سایت هایی که لینک سایت گردینو را به اشتراک گذاشته اند؛ ندارد. اشتراک آدرس گردینو به منزله تائید محتوای وب سایت های ارجاع دهنده لینک سایت گردینو نمی باشد.

مقررات خريد بليط قطار
ثبت اطلاعات اولیه

مسافران محترم موظفند کلیه اطلاعات خود شامل نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد و کد ملی را بطور کامل و صحیح وارد نموده و از درج اطلاعات تکراری و مخفف خودداری نمایند. بدیهی است در صورت عدم تطابق اطلاعات بلیط با کارت شناسایی؛ مسافر بدون بلیط تلقی شده و مسئولیت آن به عهده وی خواهد بود.

همچنین در صورتیکه اطلاعات بلیط با اطلاعات کارت شناسایی تطابق نداشته باشد؛ مسافر باید بلیط را استرداد نموده و پس از اصلاح، بلیط جدید خریداری نماید.

رئيس قطار موظف است در صورت مشاهده‌ افراد بدون بلیط در قطارهاي عادي و سريع؛ بهاي كامل بلیط را از مسافر با صدور قبض مربوط و ارائه آن به مسافر، دريافت كند. در قطار اكسپرس، 50 درصد بيش از بهاي بلیط اخذ خواهد شد.

صدور قبض براي مسافر بدون بلیط در قطار، به منزله‌ تأمين جا براي وي نخواهد بود.

سهمیه‌های قطار

سهمیه های مرتبط قطارها شامل:
الف) سهمیه عادی (بانوان - آقایان - خانواده)
ب) سهمیه ویژه بانوان و فرزندان پسر زیر شش سال
ج) سهمیه ویژه آقایان

در صورت عدم مطابقت بلیط هنگام رزرو با جنسیت مسافر، امکان تغییر جا توسط رئیس قطار وجود ندارد.

کوپه دربست

برای دربست کردن کوپه، باید هنگام انتخاب مسیر و جستجو کوپه دربست انتخاب شود.
یک) بهای تمام‌شده‌ صندلی‌های خالی با کسر هزینه‌ خدمات ایستگاهی و پذیرایی به صورت خودکار محاسبه می‌شود. بنابراین درصورتيكه تعداد مسافران كمتر از تعداد صندلي‌هاي كوپه باشد بایستی هنگام دربست کردن کوپه؛ تعداد واقعی مسافران را در قسمت مربوطه وارد نمائید.
دو) در قطارهای سالنی امکان انتخاب گزينه کوپه دربست وجود ندارد.
سه) بعد از دربست کردن کوپه مسافر می‌تواند فقط يك نفر مسافر اضافی را بدون بلیط با خود به قطار ببرد و همچنین مسافر حق درخواست جا خارج از همان کوپه را نداشته و قبض اين مسافر مطابق استحقاق او توسط رئيس قطار صادر خواهد شد.
چهار) بلیط نوزادان زیر 2 سال در کوپه‌ دربست به دلیل رزرو صندلی، نیم‌بها محاسبه می‌شود.

قوانین استرداد بلیط قطار

تنها تا یک ساعت قبل از حرکت قطار، امکان استرداد بلیط در مراکز فروش بلیط با ارائه بلیط چاپی و کارت شناسایی بصورت حضوری توسط مسافر وجود دارد.

قوانين پرداخت بهاي بلیط پس از استرداد بشرح زیر است:

90 درصد بهای بلیط تا ساعت 12 روز قبل از حرکت قطار، پرداخت می‌شود.

70 درصد بهای بلیط از ساعت 12 روز قبل از حرکت تا 3 ساعت قبل از حرکت قطار، پرداخت می‌شود.

50 درصد بهای بلیط از 3 ساعت مانده به حرکت تا لحظه حرکت قطار، پرداخت می‌شود.

استرداد بلیط بعد از حرکت قطار امکانپذیر نخواهد بود.

درخواست بلیط دو قطار متوالی

در صورت درخواست بلیط دو قطار متوالی، مسافر باید حداقل 3 ساعت بین زمان رسیدن قطار اول به مقصد و حرکت قطار دوم از مبدا در نظر بگیرد. در غیر این صورت مسئولیت کنسل شدن بلیط دوم با مسافر بوده و خسارت به آن تعلق نخواهد گرفت. در صورتیکه مسافر بعد از ادامه مسیر با قطار بخواهد از وسیله نقلیه دیگری استفاده کند؛ باید فاصله زمانی 4 ساعت از زمان رسیدن به مقصد و حرکت وسیله نقلیه دوم را در نظر بگیرد.

(در این مورد رعایت زمانبندی مناسب توسط مسافر از فاصله ايستگاه قطار تا ترمينال وسيله نقليه دوم حائز اهمیت است.)

پذیرایی

در برخی قطارهای ویژه؛ پذیرایی اختیاری و به درخواست مسافر صورت می‌گیرد. مسافران محترم باید در هنگام درخواست بلیط و در صورت تمایل به پذیرایی با پرداخت هزینه مربوطه، موافقت خود را برای پذیرایی ثبت کنند.

کودکان

براي كودكان 2 تا 12 سال تمام، با ارائه‌ شناسنامه در مراکز فروش و يا به صورت اينترنتي، بلیط نيم بها صادر مي شود. همچنین برای كودكان زير 2 سال بدون اختصاص صندلی، با پرداخت 10 درصد بهاي بلیط، بلیط طفل صادر مي‌شود. در صورت درخواست صندلی برای نوزاد، بلیط نوزاد نیم بها خواهد بود.

خانواده شهدا و جانبازان

صدور بلیط نیم بها براي ارج نهادن به مقام والاي شهدا و خانواده محترم ايشان و جانبازان عزيز دفاع مقدس با ارائه کارت شناسایی معتبر بنیاد شهید و تنها از طریق مراکز فروش حضوری امکانپذیر است.
یک: چنانچه حسب تشخيص بنياد، حضور يك نفر همراه با جانباز الزامي باشد؛ با ارائه معرفي‌نامه از بنياد، بلیط فرد همراه نيز نيم بها صادر خواهد شد.
دو: در صورت خريد بلیط نيم بهاء (خانواده محترم شاهد، شخص جانباز و خردسال) و عدم حضور مسافر در قطار؛ رئيس قطار موظف است مابه التفاوت بهاي بلیط را تا تمام بهاء از مسافر با صدور قبض مربوط و ارائه آن به مسافر، دريافت كند.
سه: رئيس قطار موظف است درصورت عدم خريد بلیط توسط خانواده محترم شاهد يا شخص جانباز در قطار، بهاي كامل بلیط را از مسافر با صدور قبض مربوط و ارايه آن به مسافر، دريافت كند.
چهار: در قطار اكسپرس نيز 50 درصد افزايش بهاي بلیط اخذ نخواهد شد.

خدمات ويژه معلولان

باجه خدمات امداد در ايستگاه راه‌آهن، آماده خدمات‌دهي به جانبازان، معلولان و افراد نيازمند به خدمات پزشكي مي‌باشد.

براي تردد ويلچرها در ايستگاههاي اصلي، آسانسور و سطح شيبدار تعبيه شده است.

در قطار ويلچر براي افراد نيازمند موجود مي‌باشد.

چاپ بلیط

مسافر موظف است مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران، بلیط چاپ شده خود را برای سوار شدن به قطار ارائه کند. پرداخت خسارت فقط به دارندگان نسخه‌ چاپی بلیط، در صورت وارد شدن خسارت به قطار امکان‌پذیر است.

ملاحظات تاخیر برنامه حرکت قطار

تأخير حركت قطار از مبدأ: تأخير در شروع حركت قطارهايي كه مسافران آن از باجه كنترل بلیت عبور و در سكو يا داخل قطار قرار گرفته اند، جزو تأخير نهايي آن‌ها در مقصد محاسبه و مورد ملاك براي پرداخت خسارت قرار مي‌گيرد.

تاخير بيش از حد مقرر قطار سريع‌السیر در رسيدن به مقصد: : اگر تاخير ناشي از حوادث طبيعي نباشد و ناشي از قصور راه‌آهن يا شركتي كه حمل مسافر را بعهده دارد باشد در صورت تاخير بيش از حد مجاز به مسافر 50 درصد بهاي بلیط، بعد از كسر خدمات (خدمات ايستگاهي و پذيرايي) حداكثر تا يك ‌ماه پس از تاريخ حركت پرداخت مي‌شود. ضمناً در صورت گذشتن از وعده غذايي (صبحانه: 8 صبح. نهار: 13 ظهر. شام: 8 شب)؛ يك وعده پذيرايي رايگان نيز انجام مي‌شود.

تاخير قطار كه منجر به جا ماندن مسافر از قطار بعدي شود:  : در صورت تأخير بيش از زمان معين كه منجر به جاماندن مسافر از قطار بعدي شود؛ چنانچه فاصله بين ورود قطار قبلي و حركت قطار بعدي بيش از 3 ساعت باشد و همچنين هر دو بلیط به نام مسافر باشد؛ وجه كامل بلیط قطار بعدي پرداخت يا مسافر با قطارهاي بعدي اعزام مي شود. چنانچه اين تأخير منجر به اقامت در شب شود، هزينه اقامت و غذا به عهده شرکت رجا مي باشد. در صورت اعزام با قطار درجه‌ پايين‌تر مابه التفاوت بلیت به مسافر پرداخت مي‌شود و در صورت اعزام با قطار درجه‌ بالاتر، مابه التفاوت از وي دريافت نمي‌شود.

تأخير قطار و جا ماندن مسافر از ساير وسائل (كشتي، هواپيما و اتوبوس):  چنانچه تأخير بيش از 3 ساعت بوده و ناشي از حوادث طبيعي نباشد و طبق برنامه فاصله بين رسيدن قطار و حركت وسيله‌ بعدي، بيش از 4 ساعت بوده و هر دو بلیت به نام مسافر باشد؛ با ارائه‌ مدرك لازم به مديريت بازاريابي و فروش شركت رجا، اقدام لازم براي پرداخت خسارت استرداد بلیط و ساير وسائل مسافرتي انجام مي‌شود.

 انصراف مسافر قبل از شروع سفر به علت تاخیر حركت قطار در مبادي حركت:

در صورت تایید تاخیر بيش از يك ‌ساعت و اطلاع‌رساني به مسافران با شرط باز بودن باجه فروش بلیت ايستگاه و عدم استفاده شدن بلیط تا قبل از حركت قطار؛ وجه كامل بلیط در همان ‌روز و در ايستگاه مبداء پرداخت مي‌شود.  

 ملاحظات لغو برنامه‌ حركت قطاردرصورت لغو برنامه‌ حركت قطار؛ وجه كامل بلیت، تا يك ‌ماه پس از تاريخ حركت در كليه‌ مراكز فروش به مسافر پرداخت مي‌شود يا مي‌تواند با اولويت، بلیط براي قطارهاي بعدي تهيه كند.

لغو برنامه رفت قطار براي دارندگان بلیت رفت و برگشت:  : چنانچه بلیط رفت و برگشت يكسان و همنام باشد، وجه كامل بلیط رفت حداكثر تا يك‌ماه پس از تاريخ حركت در كليه مراكز فروش به مسافر پرداخت مي‌شود و يا در صدور بلیط قطارهاي بعدي اولويت خواهد داشت. در صورت تمايل مسافر، وجه كامل بلیط برگشت نيز پرداخت مي‌شود. حداكثر زمان استرداد بلیط برگشت 3 ساعت قبل از حركت قطار مي‌باشد.

 لغو حركت قطار در حين سفر و بازگشت مسافران به ايستگاه مبداء: : چنانچه بلیط به نام مسافر باشد، وجه كامل آن حداكثر تا يك‌ماه پس از تاريخ حركت در كليه مراكز فروش پرداخت مي‌شود.

لغو حركت قطار در حين سفر و اعزام مسافران به مقصد با ساير وسائل نقليه:  چنانچه توقف ناشي از حوادث طبيعي نبوده و رسيدن مسافران به مقصد با تأخيري بيش از زمان معين انجام شود، 50 درصد بهاي بلیط بعد از كسر خدمات (هزينه پذيرايي و خدمات ايستگاهي) حداكثر تا يك‌ماه پس از تاريخ حركت پرداخت مي‌شود.

ملاحظات غیرمنتظره قطار

از كار افتادن كامل تهويه: در صورتي كه بلیط به نام مسافر باشد، 50 درصد بهاي بلیط بعد از كسر خدمات هزينه پذيرايي و خدمات ايستگاهي به مسافر حداكثر تا يك‌ماه پس از تاريخ حركت تحت شرايطي پرداخت مي‌شود.

تغيير اجباري جاي مسافر به دليل انفصال واگن در ميان راه: در صورتي كه بلیط به نام مسافر باشد، چنانچه به كوپه‌اي با درجه مشابه مندرج در بلیط انتقال يابد، 50 درصد بهاي بلیط بعد از كسر خدمات هزينه پذيرايي و خدمات ايستگاهي و در صورت انتقال به كوپه‌اي با درجه پايين‌تر يا رستوران و غيره، 100 درصد بهاي پايه بلیط پس از كسر خدمات هزينه پذيرايي و خدمات ايستگاهي به مسافر حداكثر تا يك‌ماه پس از تاريخ حركت پرداخت مي‌شود.

مفقود شدن بلیط مسافر: چنانچه بلیط مسافر مفقود شود، او مي تواند در زمان اداري به ايستگاه راه آهن که سيستم فروش بلیط  آنلاين دارند مراجعه نموده و بلیط مجدد دريافت نمايد. ⦁ زمان اين مراجعه نبايد کمتر از 45 دقيقه مانده به حرکت قطار باشد. لازم است که اين بلیط استرداد نشده باشد و چنانچه المثني است بايد اصل آن نيز ارائه شود.

⦁ پرداخت خسارت، با ارائه‌ اصل شناسنامه يا كارت شناسايي معتبر به همراه يك برگ كپي آن و بلیط در كليه‌ مراكز فروش بلیط تا يك ‌ماه پس از تاريخ حركت امكان‌پذير است.

ابطال بلیط

حداكثر تا يك‌ساعت پس از صدور بلیط به شرط عدم حركت قطار، باز بودن مركز فروش، ابطال بلیط فقط در همان مركز صادر كننده با پرداخت وجه كامل آن امكان‌پذير است. مقررات ابطال براي بلیط هاي اينترنتي و خريداري شده از كيوسك وجود ندارد و اين دسته از بلیط ها را فقط طبق قوانين استرداد مي‌توان مسترد نمود.

حضور در ایستگاه یک ساعت قبل از حرکت قطار الزامی است و ده دقیقه مانده به حركت، تمام درهای قطار بسته خواهد شد. بعد از بسته‌شدن درها برای جلوگیری از خطرات احتمالی؛ سوارشدن به قطار امكان‌پذیر نخواهد بود.

بار همراه مسافر

حجم بار همراه مسافر از ابعاد 75 سانتي‌متر و وزن 30 كيلوگرم نباید تجاوز كند. هر مسافر مي‌تواند وسایل ضروري سفر خود از جمله كيف دستي و بسته‌ و جامه‌دان‌هاي كوچك محتوی لوازم شخصی، صندلی چرخ دار بيمار، كالسكه‌ بچه، قفس كوچك پرندگان ريز جثه حداكثر در ابعاد 40 سانتي‌متر را به همراه داشته باشد. وسایل همراه مسافر نبايد موجب خطر يا مشكلي براي مسافران ديگر يا آسيب رساندن به قطار شود. همراه داشتن مواد محترقه، آتش‌زا، بيماري‌زا، بدبو، مايعات روغني و لبني، قاچاق، سمي، شكستني و... ممنوع بوده و مأموران ايستگاه از همراه بردن اين‌گونه بارها به داخل قطار توسط مسافر جلوگیری خواهند کرد.

بار مازاد بیش از حد متعارف می‌بایست به باجه توشه در ایستگاه تحویل داده شود. ساكنان تهران براي حمل بار مي‌توانند با شماره تلفن 2-55663350 تماس بگيرند. ساعت کاری انبار توشه همه روزه از ساعت 8 تا 18 است. در صورت تحويل به‌موقع به باجه‌ توشه، بار توسط واگن‌هاي مخصوص حمل بار، در اولين زمان ممكن به مقصد ارسال خواهد شد.

اشیاء گم‌شده

مسئولیت حفظ و نگهداری وسایل و بار همراه در طول سفر بر عهده مسافران قطار است.

در صورت یافتن وسایل به‌جامانده از دیگران در قطار، آن را به رئیس قطار یا سرمهماندار تحویل دهید.

فهرست اشیاء پیدا شده‌ مسافران در دفتر ایستگاه مقصد وجود دارد.

قوانین رزرو هتل و حسینیه گردینو

گردینو، قراردادهای قانونی با هتل‌ها و حسینیه‌ها منعقد کرده و نقش واسط را بین مشتری و هتل‌ها و حسینیه‌ها ایفا می‌کند. مواردی مانند حمل و نقل، پارکینگ، اجاره خوردو، امکانات تفریحی و ... شامل رزرو هتل یا حسینیه نمی‌باشد، مگر مواردی که در توضیحات رزرو ذکر شده باشد. فرایند رزرو هتل و حسینیه پس از اخذ اطلاعات و درخواست رزرواسیون توسط مسافران می باشد. گردینو پیگیری‌های لازم را انجام داده و تا نهایی شدن رزرو با مسافر در ارتباط خواهد بود. درصورتیکه مسافران درخواست جداگانه‌ای از هتل یا حسینیه داشته باشند، گردینو در زمان انجام رزرو، این درخواست را به مسئولین هتل یا حسینیه انتقال خواهد داد اما مسئولیتی در قبال برآورده شدن درخواست مسافر نخواهد داشت.

الف . قوانین رزرو آنلاین هتل از سایت‌های اینترنتی:

قوانین رزرو هتل در ایران چند قانون کلی جامع دارد که برای همه هتل‌ها به صورت یکسان اجرا می‌شود. سایت‌های اینترنتی به عنوان واسطه، اطلاعات لازم برای رزرو را از هتل‌ها دریافت می‌کنند و درباره صحت و سقم اطلاعات، مسئولیتی ندارند. در صورت بروز تغییر در امکانات هتل، سایت‌های اینترنتی به هیچ عنوان مسئول نبوده و صاحبان هتل می‌بایست اطلاعات مربوط به اقامت مسافران را به‌روز رسانی کنند. اگر مسافران مایل به کسب اطلاعات بیشتر از هتل هستند، می‌توانند به طور مستقیم وارد سایت هتل شوند و به صورت مستقیم، از پشتیبانی اطلاعات مربوطه را درخواست نمایند.

در صورت انصراف از سفر، عدم مراجعه شما به هتل به معنی لغو رزرو نیست و باید از طریق سایت، رزرو خود را لغو کنید تا طبق قوانین رزرو هتل در ایران، مبلغ رزرو به حساب شما بازگردانده شود.

ارائه مدرک شناسایی معتبر در هتل، الزامی است و وارد کردن اطلاعات در سایت کافی نیست. طبق قوانین رزرو هتل در ایران، مسافران ایرانی و خارجی می‌بایست برای دریافت کلید، مدرک شناسایی معتبر (پاسپورت، شناسنامه، کارت ملی) همراه داشته باشند. حداقل یکی از مسافران باید به سن قانونی رسیده باشد و مدارک سایرین نیز ارائه شود. بر اساس قوانین رزرو هتل در ایران، اگر مسافر مدرک شناسایی معتبر ارائه ندهد یا به سن قانونی نرسیده باشد، سایت هیچ گونه مسئولیتی در قبال بازگشت وجه پرداختی نخواهد داشت.

قوانین رزرو هتل در ایران تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است و استفاده از اتاق‌های مشترک یا سوئیت، منوط به رعایت اصول شرع اسلام است. ارائه مدرک لازم برای اثبات محرمیت، ضروری است؛ در غیر این صورت، هتل از ارائه خدمات به مسافران معذوربوده و وجه طبق قوانین و مقررات، بازگردانده نخواهد شد.

استفاده از اتاق مشترک برای مسافران ایرانی به همراه تبعه خارجی در برخی هتل‌ها امکان‌پذیر نیست؛ لذا ضروری است قوانین خاص هر هتل را پیش از رزرو مطالعه نمائید تا هنگام حضور در هتل، دچار مشکل نشوید.

بانوانی که به صورت مجرد سفر می‌کنند، باید مدارک لازم را برای اقامت ارائه دهند. به طور کلی، اگر خانم‌های مجرد به قصد انجام کاری اداری نیاز به رزرو هتل در ایران داشته باشند؛ (در صورت شرکت در امتحان، کنکور، مسابقه، ماموریت اداری و...) می‌بایست مدرک و گواهی ارائه نمایند. مناطق تفریحی مانند جزیره کیش از این قاعده مستثناست.

طبق قوانین رزرو هتل در ایران، قوانین شرع اسلام برای پذیرش خانم‌ها و آقایان ایرانی اجرا می‌شود و در صورتی که مسافر تابعیت خارجی داشته باشد، از شمول این قواعد خارج می‌گردد.

ساعت تخلیه و تحویل اتاق مطابق با قوانین هر هتلی، متفاوت است. در صورت نیاز به تحویل اتاق زودتر از موعد، مسافر می‌بایست با هتل تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم را انجام دهد. این کار از طریق سایت اینترنتی امکان‌پذیر نیست.

 در صورتیکه مسافر برای پرداخت هزینه رزرو هتل از درگاه اینترنتی بانک استفاده نکند، حتماً می‌بایست فیش واریز را اسکن کرده و برای هتل مربوطه، ارسال نماید.

 توجه داشته باشید که قطعی شدن رزرو منوط به پرداخت هزینه و مسئولیت آن با مسافر می باشد.

با توجه به اینکه هر هتل، قوانین مربوط به خود را برای پذیرایی از مهمانان دارد؛ امکانات و خدمات هتل را پیش از رزرو هتل، ارزیابی کنید. زیرا با استناد به قوانین رزرو هتل در ایران، سایت هیچ گونه مسئولیتی در قبال ارائه خدمات به مسافران متقبل نخواهد شد.

 پس از پایان مراحل پرداخت، واچر برای مسافر ارسال می‌شود (مسافرانی که هتل رزرو کرده‌اند). کنترل عدم مغایرت اطلاعات رزرو برای مسافران ضروری است. در غیر این صورت، سایت هیچ‌گونه مسئولیتی بر عهده نخواهد داشت.

تخلف افراد مانند ثبت اطلاعات ناصحیح و ایجاد اختلال در سامانه یا مزاحمت‌های تلفنی برای اطلاعات پذیرش هتل، مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران، جرم اینترنتی محسوب می‌شود و از طریق پلیس فتا پیگیری خواهد شد.

ب. شرایط پذیرش و ثبت رزرو هتل و حسینیه در ایران:

پس از مشخص نمودن تعداد شب‌های مورد درخواست و پرداخت هزینه، مراحل بعدی رزرو انجام می‌شود. برای هتل‌ها، ارسال شناسه به معنی درست انجام شدن مراحل رزرو هتل است.

مسافر موظف است طبق تاریخی که در سایت تعیین کرده است، اقامت خود را آغاز کند و به پایان برساند؛ بنابراین در صورت تمایل به ادامه اقامت در هتل، باید با سرپرستی هتل، هماهنگی‌های لازم به عمل آید و وظیفه‌ای متوجه سایت نخواهد شد. در صورت نارضایتی از خدمات؛ سایت تعهدی در قبال بازگرداندن وجه اجاره ندارد.

هزینه اعلام شده در سایت، با توجه به خدمات و مالیات بر ارزش افزوده تعیین می‌گردد و هزینه‌ها در صورتی با تخفیف اعلام می‌گردد که هتل مایل به کاستن از هزینه‌ها باشد و سایت هیچ گونه تعهدی برای کم کردن میزان اجاره‌بها ندارد. طبق قوانین رزرو هتل در ایران، اجاره‌بهای اقامت در هتل بر اساس (قیمت پایه اتاق، صبحانه)؛ ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده محاسبه می‌گردد.

افراد زیر ۷ سال نیاز به پرداخت هزینه به صورت جداگانه نداشته و هزینه اقامت افراد بالای ۷ سال، به صورت کامل محاسبه خواهد شد.

در صورتیکه تعداد افراد بیشتر از تعداد مسافرانی باشد که از طریق سایت هتل را رزرو کرده‌اند، هزینه برای هر کدام به صورت جداگانه دریافت خواهد شد.

در صورتیکه مسافر پرداخت رزرو را انجام دهد، یعنی بر اساس نرخ اتاق در لحظه ثبت، اجاره را پرداخت کرده است. در صورتیکه بعد از انجام رزرو، نرخ اتاق‌ها و خدمات هتل تغییر کند، مابه‌التفاوت هزینه اتاق و خدمات اضافی از مسافر اخذ خواهد شد.

پ : شرایط پذیرش مسافر:

ساعت ورود مسافر به هتل، طبق قوانین رزرو هتل در ایران، ملاک محاسبه زمان خروج از هتل نبوده و تخلیه اتاق‌ها ساعت ۱۲ ظهر و تحویل اتاق‌ها ساعت ۱۴ انجام می‌گیرد. هنگام تهیه بلیط، به این مورد توجه داشته باشید؛ زیرا مسئولیتی متوجه سایت و پذیرش هتل نخواهد بود.

پذیرش مسافر صرفا" منوط به ارائه مدرک شناسایی معتبر به هتل می‌باشد. اصل شناسنامه و کارت ملی یا پاسپورت، شرط اولیه پذیرش مسافر است.

بر اساس قانون رزرو هتل در ایران، پذیرش مهمان جز با ارائه کارت شناسایی معتبر شناسنامه، کارت ملی یا پاسپورت صورت نمی‌گیرد.

پذیرش مهمانان خارجی تنها در صورت داشتن مهر ویزا و مهر ورود به ایران با تاریخ اعتبار و انقضاء امکان‌پذیر است.

پذیرش زوج‌های ایرانی با همراه داشتن شناسنامه عکس‌دار (عکس جدید) یکی از زوجین الزامی بوده و پذیرش نفر دوم با داشتن کارت ملی یا پاسپورت، بلامانع می‌باشد.

بانوان نمی‌توانند با تبعه خارجی نامحرم در یک اتاق اقامت کنند و مسئولیتی متوجه هتل نخواهد بود.

در صورتیکه مهمان مسافر قصد افزایش اقامت در هتل را داشته باشد، تا ساعت ۱۸، پنجاه درصد (۵۰ ٪) هزینه و برای یک شب، هزینه کل اقامت یک شب باید پرداخت گردد.

در صورتیکه مسافر پیش از ساعت ۱۴ وارد هتل شود، قوانین رزرو هتل در ایران، هیچ‌گونه تعهدی برای تحویل اتاق زودتر از ساعت ۱۴ برای پذیرش مسافر تضمین نمی‌کند.

طبق قوانین رزرو هتل در ایران، مسئولیت نورگیر بودن اتاق یا چشم‌انداز اتاق بر عهده مسافران است و توسط پذیرش هتل قابل تغییر است.

رعایت شئونات اسلامی در هتل برای تمامی مسافران داخلی و خارجی ضروری می‌باشد.

واردکردن خسارت به اتاق و اموال هتل، مشمول جریمه بوده و هرگونه خرابی وسایل اتاق، توسط پرسنل هتل بررسی می‌گردد.

ت. قوانین لغو رزرو هتل و حسینیه در ایران:

طبق قوانین رزرو هتل در ایران، لغو رزرو ۲۴ ساعت قبل از زمان رزرو، در مواردی وجه بدون جریمه به مسافر بازگردانده می‌شود و در برخی موارد، ۱۰ درصد هزینه بابت کارمزد از کل مبلغ کسر می‌شود و به مسافر برگردانده می‌شود.

لغو رزرو اتاق با درخواست کتبی امکان‌پذیر است و درخواست ابطال اتاق‌های رزرو شده تا ۲۵ روز قبل از ورود مهمان، مشمول جریمه نخواهد بود و در مدت زمان کمتر از آن، جریمه بدین صورت محاسبه خواهد شد:

کمتر از ۷۲ ساعت، ۸۰ درصد جریمه از کل مبلغ یک شب اتاق رزرو شده کسر می‌شود.

بین ۳ تا ۵ روز، ۵۰ درصد جریمه از کل مبلغ یک شب اتاق رزرو شده کسر می‌شود.

بین ۶ تا ۱۰ روز، ۲۵ درصد از کل مبلغ یک شب اتاق رزرو شده کسر می‌شود.

بین ۱۱ تا ۱۴ روز، ۱۵ درصد جریمه از کل مبلغ یک شب اتاق رزرو شده کسر می‌شود.

بین ۱۵ تا ۲۵ روز، ۱۰ درصد جریمه از کل مبلغ یک شب اتاق رزرو شده کسر می‌شود.

بر اساس قوانین رزرو هتل در ایران، مبلغ رزرو در صورت پذیرفته شدن درخواست لغو اقامت، تا ۷ روز کاری به مسافر بازگردانده می‌شود.

اگر به دلایل امنیتی یا اختلال در خدمات رسانی هتل، اقامت مسافران لغو گردد؛ کل مبلغ بدون هرگونه کسری، از طرف هتل به حساب مسافر بازگردانده می‌شود و سایت در این مورد هیچ مسئولیتی ندارد.